2015. szeptember 29., kedd

Janáky Marianna gyerekversei

Megjelentek: Bárka, 2014.05.19.


Cipőfűzés

Barna fűző, mint a gyík,
ide-oda kígyózik.
Cipőkocsi mögötte,
Samu keze van benne.

Trapp-trapp, tripptarap,
nyikorog a gumitalp.
Trapp-trapp, tripptarap,
integet a macinak.


Oda-visszavers

Kitalálod, ki vagyok?
Plüssállat a pamlagon.
Farkam, akár a sikló,
tekergőzik, neki jó.
Fejem lábbal vakarom,
meghallhatod a hangom:
U U, Á Á,
U U, Á Á
(majom)


Gondban

Este egy nagy farkassal álmodtam.
Loholt utánam.
Lihegett, nyelvéről csöpögött a nyál.
Hátranéztem,
közben megrúgtam véletlen anyát.
Ő is felébredt.
Nem kell sírni, csak álom volt, mondta.
Máskor meg azt, hogy az álmok nem hazudnak.


Növök

Mi bajod?, kérdi apa este.
Menj már oda!, fordul anyához.
Kicsit összevesznek.
Hallom a konyhából.
Gondolom, nem értik,
hogy, mint a felnőttek,
néha már én is csak megérdemlek
egy kis szomorúságot!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése